Zasady rekrutacji
ZASADY POSTĘPOWANIA W REKRUTACJI UZUPEŁNIAJĄCEJ DO MIEJSKICH PRZEDSZKOLI
NA ROK SZKOLNY 2025/2026
- System informatyczny zostanie uruchomiony 14 kwietnia 2025 r. o godz. 9:00.
- Postępowanie rekrutacyjne prowadzone jest na wniosek rodzica.
- Formularz - „Wniosek o przyjęcie dziecka do przedszkola na rok szkolny 2025/2026" będzie dostępny w zakładce "nowy wniosek". Rodzic wybiera "wypełnij nowy wniosek". Po wypełnieniu wniosku i ustaleniu hasła Rodzic będzie mógł logować się do systemu informatycznego, w celu otrzymywania informacji związanych z rekrutacją.
- Rodzice mają możliwość wyboru kilku przedszkoli wg preferencji. Kolejność zgłoszenia wniosków nie ma znaczenia.
- Wypełniony, wydrukowany i podpisany wniosek wraz z dokumentami i oświadczeniami potwierdzającymi spełnienie kryteriów składa się w przedszkolu pierwszego wyboru w terminie od 14 kwietnia 2025 r, od godz. 9:00 do 18 kwietnia 2025 r. do godz. 15:00. (dopuszcza się złożenie wniosku elektronicznie, w formie skanu przesłanego na e-mail przedszkola).
- Listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych wraz z informacją o najniższej liczbie punktów, która uprawnia do przyjęcia do przedszkola zostaną udostępnione na stronie internetowej przedszkola 24 kwietnia 2025 r. o godz.13:00. Wyniki dostępne będą również indywidualnie dla rodzica kandydata, na stronie naborowej po zalogowaniu się do systemu za pomocą utworzonego przez siebie loginu i hasła.
- Wyniki rekrutacji podane zostaną również do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie w widocznym miejscu, w siedzibie przedszkola.
- Rodzice kandydatów, którzy zostaną zakwalifikowani do przedszkoli na rok szkolny 2025/2026 mają obowiązek potwierdzania woli zapisania dziecka w przedszkolu, do którego dziecko zostało zakwalifikowane, w terminie od 24 kwietnia 2025 r. od godz. 13:00 do 28 kwietnia 2025 r. do godz. 15:00.
- Przewodniczący komisji rekrutacyjnej powołanej w każdym przedszkolu może żądać dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte w oświadczeniach o spełnieniu kryteriów lub zwrócić się do Prezydenta Miasta Płocka o potwierdzenie tych okoliczności.
- Listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych wraz z informacją o najniższej liczbie punktów, która uprawnia do przyjęcia do przedszkola zostaną udostępnione na stronie internetowej przedszkola 29 kwietnia 2025 r. o godz.13:00. Wyniki dostępne będą również indywidualnie dla rodzica kandydata, na stronie naborowej, po zalogowaniu się do systemu za pomocą utworzonego przez siebie loginu i hasła. Wyniki rekrutacji podane zostaną również do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie w widocznym miejscu, w siedzibie przedszkola.
- W terminie 3 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych podczas rekrutacji, Rodzice mogą wystąpić z wnioskiem do komisji rekrutacyjnej w danym przedszkolu, o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do przedszkola. W terminie 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia mogą wnieść do dyrektora przedszkola odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej.
Uwaga!
Osoby, które nie mają dostępu do Internetu lub będą mieć problemy w korzystaniu z systemu, otrzymają pomoc w każdym przedszkolu.
Strony rekrutacyjne przedszkoli, szkół, placówek wychowania pozaszkolnego (MDK, HZPiT) oraz Bursy Płockiej
dostępne są na Płockim Portalu Oświatowym - ppo.zjoplock.pl